fredag 26 september 2014

Väsktårta!

Om ni undrar varför det är så dåligt med uppdateringar här på sidan, och framför allt på tårtfronten så beror det på att jag har haft problem med en skadad axel och inte har kunnat baka så mycket, det senaste året egentligen. Nu är jag dock på väg tillbaka, axeln opererades i somras och nu har jag äntligen kunnat gjort en tårta!

Min kusin ville ge sin kompis en tårta med en orange handväska på, och när jag började spåna lite på inspiration blev jag väldigt sugen på att göra hela tårtan som en väska istället. Hittade en superbra beskrivning på www.stheavenstreet.blogspot.com  och så här blev min:







Väskan, eller ja tårtan då :) , är glutenfri, fylld med laktosfri chokladmousse och päronmousse, spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med sp.

Stort Grattis på födelsedagen Janni!

Vill passa på att tacka er alla för att ni tittar in här även att bloggen inte uppdateras så ofta just nu, ni kan se fram emot tätare inlägg nu framöver! Ha en riktigt skön fortsättning på fredagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar